Udržitelnost
Udržitelnost

Hilife : udržitelný projekt pro znovuobjevení logistiky v Madridu – znovuobjevování měst

Soutěž „Reinventing Cities“ je iniciována organizací C401 s cílem podpořit nejinovativnější projekty s neutrálními emisemi oxidu uhličitého na celém…

On 23 září, 2021

Soutěž „Reinventing Cities“ je iniciována organizací C401 s cílem podpořit nejinovativnější projekty s neutrálními emisemi oxidu uhličitého na celém světě. Jejím cílem je realizovat nejlepší nápady na přeměnu nedostatečně využívaných lokalit na majáky udržitelnosti a odolnosti. Vyvinuté projekty slouží jako ukázka budoucího rozvoje měst s nulovými emisemi uhlíku.

Reinventing Cities : soutěž o návrh udržitelné budoucnosti měst

Za prvé, projekt Reinventing Cities bude:

  • Pomozte prosazovat veřejnou politiku na podporu dekarbonizovaných, udržitelných, inteligentních a odolných měst.
  • Podporovat realizaci nových nápadů a inovací, které lze následně zavádět v celosvětovém měřítku.
  • Aktivně podporovat spolupráci mezi soukromým a veřejným sektorem s cílem dosáhnout nových přístupů k realizaci nízkouhlíkové urbanizace. Chcete-li se dozvědět více o spolupráci mezi městy a logistiky, přečtěte si náš článek „Municipality And Logisticians Must Collaborate If We Are To Deliver Sustainable Last Mile Logistics“ !
  • Snižte dopad emisí způsobených budovami. Ve skutečnosti se budovy podílejí na emisích ve městech C40 více než 50 %. Pro splnění Pařížské dohody potřebují města, aby se nové budovy co nejvíce blížily nulovým emisím uhlíku, a stávající budovy potřebují vysokou míru modernizace.

Proto by každý projekt Reinventing Cities měl sloužit jako model pro uhlíkově neutrální rozvoj. Měly by demonstrovat inovativní řešení v oblasti klimatu, přinášet výhody místním komunitám a být replikovatelné ve městech po celém světě. Projekty ukazují, jak mohou partnerství mezi městy a soukromým sektorem spolupracovat na utváření uhlíkově neutrální a prosperující budoucnosti.

Musí kreativně řešit jak obsah, tak formu a prokázat, že ekologických parametrů lze dosáhnout v kombinaci s kvalitní architekturou a přínosem pro společnost.

HiLife : projekt udržitelné logistiky pro Madrid

HiLife je projekt vyvinutý společností FM Logistic ve Španělsku pro soutěž Reinventing Cities. Tento projekt by se měl zabývat složkami, jako je energetická účinnost, udržitelné stavební materiály, odolnost vůči klimatu, hospodaření s vodou, mobilita, nakládání s odpady a další složky, které povedou k udržitelnému a bezuhlíkovému projektu.

Strategické místo rozdělené na dva pozemky

Oblast se skládá ze dvou pozemků (A a B) v usedlosti La Atalayuela ve čtvrti Vallecas Villa na jihovýchodě Madridu. Její poloha vedle Mercamadridu a dálnice Villaverde-Vallecas jí dává výsadní charakter z hlediska napojení na silnici M-50 a koridor Henares, hlavní městský logistický uzel v Madridu.

Pozemek A pro cross-docking pro udržitelnou distribuci ve městech

Za prvé, pro plochu A navrhuje společnost HiLife pro městskou distribuci uzel pro vykládku, překládku a dobrý transfer neboli cross-docking. Bude sloužit systému mobility s nulovými emisemi založenému na flotile malých a středně velkých dodávkových vozidel. Vodík bude 100% palivem vozového parku. Fotovoltaická instalace na místě bude vyrábět obnovitelnou energii, ze které se bude vyrábět vodík.

Zboží bude ve skutečnosti přijíždět do příjmového doku pro velké nákladní automobily, než bude roztříděno do distribučních kanálů B2B nebo B2C. Menší nákladní automobily budou dodávat výrobky B2B, zatímco dodávky budou dodávat zboží B2C. Fotovoltaický střešní systém bude pokrývat velkou část obou budov (12 950 m²). Bude vyrábět dostatek 100% obnovitelné energie pro pohon všech vnitřních i venkovních činností. Bude také sloužit k výrobě vodíku pro dodávky a další nákladní vozidla.

Plocha cross-dockové plošiny má být 14 000 m² (s 1 350 m² pro kancelářské prostory) a venkovní plochy pro parkování, nakládku a překládku 6 000 m².

Nákres pozemku A vymezuje dvě velmi odlišné oblasti:

  • Větší z nich je určena pro průmyslové využití. Bude to otevřený prostor s rozsáhlými prostory pro správný pohyb vysokozdvižných vozíků a cirkulaci. Bude také umožňovat snadný přístup k venkovním prostorám pro pohyb, parkování, nakládání a překládání.
  • Druhá pro administrativní účely a menší konstrukční rozpětí. Půjde o flexibilní prostory, dobře osvětlené a velkoryse navazující na zelené plochy a infrastrukturu.

Plocha B pro výrobu vodíku a sociální integraci

Za druhé, pro plochu B projekt navrhuje několik změn:

  • Plocha druhého fotovoltaického systému je 5 100 metrů čtverečních. Jeho energetický výkon se přidá k výkonu fotovoltaického systému, který byl dříve definován pro pozemek A. Pomůže uspokojit energetické potřeby budov, venkovních ploch a vozového parku.
  • Výroba a dodávky vodíku budou realizovány ve výrobně a čerpací stanici (HRS). Obě by se měly stát strategickou infrastrukturou pro místní průmyslovou síť.
  • Kromě toho se společnost HiLife zavazuje k sociální integraci vytvořením mateřské školy na jižní straně pozemku B. Zřídí také místo školení pro řidiče, otevřenou funkční učebnu, vhodnou i pro další typy školení.

Mezi oběma parcelami bude zelená plocha o rozloze 9 000 m². Může sloužit jako místo pro setkávání a trávení volného času jak pro společnost FM Logistic, tak pro pracovníky a sousedy z okolí.

Základní prvky tohoto programu – smíšené využití, udržitelná mobilita, bioklimatická architektura a vysoce kvalitní městské prostory – by měly vést k udržitelnému posílení průmyslové struktury v městském prostředí.

Skupina FM Logistic vyhrála soutěž a nyní ji čeká velká výzva: spolupráce s madridskou radnicí na udržitelném městě a logistice.

Byl tento obsah zajímavý, užitečný ?