Výkonnost dodavatelského řetězce
Výkonnost dodavatelského řetězce

Venkovská Indie nyní volá po třídě skladů

Zahájení Covid-19 přineslo mezi lidmi rozšířený strach a úzkost, což mělo přímý dopad na ekonomiku. A survey conducted by Mckinsey & Co na spotřebitelský…

On 28 září, 2021

Zahájení Covid-19 přineslo mezi lidmi rozšířený strach a úzkost, což mělo přímý dopad na ekonomiku. A survey conducted by Mckinsey & Co na spotřebitelský sentiment a chování odráželo, že 94% Indů během této doby změnilo své chování.

Spotřebitelé nyní upřednostňují online nákupní média před přeplněnými kamennými obchody. Několik tuzemských značek zaznamenalo exponenciální nárůst prodejů elektronického obchodování. Spotřebitelé ve městech 2. a 3. úrovně se také stali pravidelnými online nakupujícími, kteří požadovali dodávky ve stejný den/následující den. Tato změna v chování spotřebitelů bude trvalá.

Indie má 504 milionů aktivních uživatelů internetu, z nichž 50% (227 milionů) má sídlo ve venkovských oblastech. (Zdroj: Internet & Mobile Association of India – IAMAI)) Digitální propast, která existuje mezi městskými a venkovskými oblastmi, se nyní uzavírá. Došlo také k podstatnému nárůstu uživatelské základny smartphonů. Podle TechARC, používá své telefony pravidelně více než 500 milionů Indů a 77% z nich pravidelně přistupuje k bezdrátovému širokopásmovému připojení prostřednictvím chytrých telefonů.

Tyto statistiky předpokládají vzorce chování spotřebitelů ohledně toho, jak zpracovávají informace, a jejich dopadu na dodavatelský řetězec. Aby byly splněny tyto požadavky spotřebitelů, hraje skladování důležitou roli při skladování a přepravě zboží. Indie má v současné době 238 mil. Čtverečních stop celkového skladovacího prostoru a v roce 2020 bylo přidáno 28 mil. (Zdroj: JLL India). Nárůst poptávky v maloobchodě, elektronický obchod napříč odvětvími zaznamenal, že se skladový průmysl sám přetváří. Tento trend bude určitě pokračovat i v příštích několika letech.

Skladování ve vnitrozemí

Za prvé, většina moderních skladovacích kapacit byla seskupena kolem měst metra. Hlavním důvodem je rychlý přístup k vynikající technologii a organizovaný maloobchod. Z 8 nejlepších měst metra je však patrný posun. Investoři ve skutečnosti chápou menší města jako ideální místa pro rozšíření skladovacích sítí. To je tedy skvělá příležitost pro společnosti, které sladí svůj přístup v dodavatelském řetězci, aby zkrátily dodací lhůty.

Maloobchodní, FMCG a e-commerce společnosti hledají poskytovatele logistických služeb, kteří nabízejí služby s přidanou hodnotou a automatizaci. Poptávka po robustnějších dodavatelských řetězcích katapultovala města 2. a 3. úrovně, aby nabídla také dobré možnosti skladování. Předpokládá se, že jako nákupní klastry se objeví například nákupní centra jako Coimbatore, Ambala, Siliguri, Visakhapatnam, Kochi, Indore, Jaipur, Vijayawada, Nagpur, Guwahati. FM Logistic zřizuje vlastní sklady kolem hlavních center, jako jsou Bombaj, Dillí NCR, Bengaluru, Hyderabad, Chennai atd., Propojená s klíčovými průmyslovými koridory.

Poptávka po skladu třídy A.

Za druhé, sklady třídy A v metrech jsou postaveny podle mezinárodních standardů bezpečnosti a shody. MSME také zkoumají zařízení, která jsou efektivní a nákladově efektivní, při zachování určitého provozního standardu. Většina skladů třídy A nabízí zařízení pro více klientů (MCF), aby vyhovovala požadavkům jejich zákazníků.

V malých městech chybí standardní skladovací zařízení, aby firmy mohly skladovat své zboží. Jak růst proniká dále do měst 3. úrovně, indické a mezinárodní společnosti požadují skladovací zařízení třídy A. Může však chvíli trvat, než budou tato zařízení k dispozici v hojném počtu. V takových scénářích mohou být sklady Built-to-Suit (BTS), které splňují tyto požadavky na regionální úrovni, schůdnou volbou. Vybavují společnosti standardizovanou technologií a možnostmi skladování, aby splňovaly požadavky zákazníků. Tyto možnosti umožňují malým společnostem pracovat produktivně, efektivně a dokonce inovovat, aby udržely krok se svými konkurenty.

Vzhledem k tomu, že více spotřebitelů požaduje rychlejší dodávky, zdvojnásobí se distribuční centra a také městské sklady jako řešení. Tyto sklady budou sloužit jako nezbytné uzlové body v dodavatelském řetězci. To umožní podnikům uspokojit větší trh a zároveň zvýšit pracovní příležitosti.

Ve prospěch růstu

A konečně, s různými iniciativami, které přijala indická vláda, sektor skladování a logistiky nyní neustále kráčí směrem k růstu. Díky udělení statusu infrastruktury logistickému průmyslu společně s GST vytvořila národní logistická politika příznivý regulační ekosystém.

Společnosti upravují zdroje a výrobní stopy, aby zajistily konzistentnost při uspokojování poptávky spotřebitelů. Jak se ve venkovských částech země rozrůstá nastavení výroby, města 2. a 3. úrovně uvidí vznik klastrových skladů. To bude dokonale splynout s průmyslovým a nákladním koridorem. Přítomnost na více místech pro výrobu a skladování jim dává flexibilitu při vytváření hodnotových řetězců. Stručně řečeno, tyto hodnotové řetězce mohou zajistit vyšší produktivitu, optimalizované operace a bezproblémovou síť dodavatelského řetězce, která bude fungovat jako hodinky.

Chcete -li se dozvědět více o skladování v Indii a konkrétněji o skladech třídy A, podívejte se na naše články „Skladování třídy A: Preferovaná volba?“ a „Skladování stupně A – přínos pro moderní dodavatelské řetězce v Indii?“ !

Byl tento obsah zajímavý, užitečný ?