Zprávy
Zprávy

FM Logistic hlásí odolné výsledky 2020/2021 se srovnatelným růstem příjmů o 1,5% a rostoucím potenciálem zákazníků

FM Logistic dnes zveřejnila své finanční výsledky za fiskální rok končící 31. březnem 2021. Úplné auditované výsledky se objeví ve výroční zprávě, která…

On October 15, 2021

FM Logistic dnes zveřejnila své finanční výsledky za fiskální rok končící 31. březnem 2021. Úplné auditované výsledky se objeví ve výroční zprávě, která bude vydána začátkem července.

  • Srovnatelný růst tržeb o 1,5% při konstantních směnných kurzech
  • Vykázané příjmy ve výši 1 380 milionů EUR nepříznivě ovlivněné devizovými efekty (73 mil. EUR)
  • Základní EBIT stabilní na 41,8 milionu EUR (-1,6%)
  • 207 milionů EUR na nové smlouvy ve srovnání se 150 miliony EUR v předchozím roce
  • Nové podnikání poháněné poptávkou po omnichannel a městské logistice
  • Pokyny 2021/22: organický růst příjmů ve vysokých jednociferných číslech

Tržby za rok 2020/21 dosáhly 1 380 milionů EUR, což je podle vykazování pokles o 3,6%. Byl ovlivněn hospodářským útlumem způsobeným Covid-19 na jaře 2020 a negativním dopadem měny na 73 milionů EUR. Tyto faktory byly částečně kompenzovány silným oživením podnikání ve druhé polovině fiskálního roku. Tržby vzrostly o 1,5% na měnově neutrálním základě.

Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) byl 38,8 milionu EUR, což je o 8,7% méně než loni. Snížení odráží především vyšší náklady spojené s adaptačními opatřeními na COVID-19 (8,1 milionu EUR), částečně kompenzované úsporami nákladů a opatřeními na předávání nákladů a protivětry FX ve výši 3 miliony EUR.
Srovnatelný EBIT byl stabilní na 41,8 milionu EUR (-1,6%).

„V neklidné ekonomice se společnost FM Logistic ukázala jako mimořádně odolná a relevantní. Srovnatelné tržby vzrostly o 1,5%. V období od dubna 2020 do března 2021 jsme podepsali nové smlouvy ve výši 207 milionů EUR, z nichž polovina souvisí s omnichannelem a elektronickým obchodem. Naše Úsilí zaměstnanců pomohlo milionům spotřebitelů získat produkty, které potřebovali. Budeme i nadále stavět na našich silných pozicích v odvětví spotřebního zboží a maloobchodu, abychom našim zákazníkům pomohli implementovat udržitelné vícekanálové strategie, “řekl generální ředitel FM Logistic Jean-Christophe Machet.

Rostoucí poptávka po řešeních dodavatelského řetězce omnichannel a e-commerce

On-and-off uzavření kamenných obchodů v roce 2020 zrychlilo poptávku po logice omnichannel a e-commerce. FM Logistic nyní poskytuje řešení vícekanálové logistiky 57% svých zákazníků.
Dalším souvisejícím hnacím motorem byla rostoucí potřeba řešení městské logistiky, jako jsou mikrosklady, temné obchody a řešení na míru klika a sbírejte. V těchto oblastech společnost prodloužila své smlouvy s předními maloobchodníky, jako jsou Carrefour, Intermarché a Sephora.
Mezi nejvýznamnější nové zakázky zadané v letech 2020/21 patřila globální značka kosmetiky a péče o pleť, velký výrobce hraček a několik předních společností v oblasti elektronického obchodování, zejména ve Francii, Španělsku a Indii. Klíčová prodloužení smlouvy byla podepsána se společnostmi Mondelēz a Nestlé.

Regionální zajímavosti

Tržby byly rozděleny mezi Francii (40%) a ostatní země (60%), což je podíl podobný jako v posledních letech.

  • Podle země se tržby ve Francii snížily o 1,9% na 548 milionů EUR. Nižší objemy ve vertikálech negativně ovlivněných COVID-19 byly zmírněny vyšší poptávkou ve vertikálech elektronického obchodu a maloobchodu s potravinami.
  • Tržby a ziskovost se zvýšily ve Španělsku i v Itálii díky logistice elektronického obchodování. Nejrychlejší růst tržeb byl zaznamenán ve Španělsku (+22%), podpořeno pokračujícím rozvojem městské logistické jednotky Citylogin.
  • V regionu východní Evropy společnost FM Logistic pokračovala v rozvoji svých přepravních služeb. V Rusku se tržby z dopravy zvýšily o 20%.
  • Ukrajinská pobočka loni potvrdila návrat k zisku, k čemuž jí pomohlo zdvojnásobení objemu elektronického obchodování.
  • V Rumunsku společnost zajistila prodloužení smlouvy na 5 let s jednou z největších světových potravinářských a výživových společností.
  • V regionu střední Evropy přidala společnost FM Logistic 25 nových smluv, obnovila 29 dalších a zahájila výstavbu nové logistické platformy ve Wiskitki, 10 km od polského Solidarity Transport Hub (STH/CPK), mezinárodního projektu leteckého, železničního a silničního uzlu .
  • V Asii společnost podepsala smlouvy s významnými společnostmi elektronického obchodování, včetně jedné s Pepperfry, indickým trhem s nábytkem a domácími produkty číslo 1, a s VinShopem, jednou z největších nákupních organizací ve Vietnamu (dceřiná společnost skupiny OneMount Group).
  • V Brazílii zajistila společnost FM Logistic smlouvu se společností Henkel a její značkou Schwarzkopf.

Práce na udržitelných dodavatelských řetězcích

Ve fiskálním roce 2020/21 podnikla FM Logistic další kroky, aby přispěla k udržitelnějším dodavatelským řetězcům.
Některé z těchto iniciativ zahrnovaly:

  • Zavedení vzdělávací kampaně v oblasti zdraví a bezpečnosti ve více než 10 zemích.
  • Poskytnutí panelů udržitelnosti 50 zákazníkům, aby mohli sledovat takzvané emise skleníkových plynů „rozsahu 3“ související s aktivitami outsourcovanými do FM Logistic.
  • Posun k obnovitelné elektřině pro skladové operace společnosti FM Logistic ve střední Evropě, což je patrné vzhledem k dominanci fosilních paliv v tomto regionu.
  • Probíhající projekt výroby vodíku z vodní elektrolýzy ve dvou pilotních logistických zařízeních ve francouzském Escrennes a španělském Illescasu (projekty H2Hub a H2Login).
  • Rozvoj svých služeb pro maloobchodníky a výrobce prodávající výrobky bez obalů, jak ukazuje pilotní projekt realizovaný v supermarketech Franprix v pařížské oblasti.

Globální emise oxidu uhličitého ze skladových operací společnosti FM Logistic nadále klesaly. Celkový pokles v absolutním vyjádření dosáhl v letech 2018 až 2020 17%.

Pokyny 2021/2022

FM Logistic očekává, že ve fiskálním roce 2021/22 dosáhne organického růstu tržeb ve vysokém jednociferném procentuálním rozsahu. Vychází to z předpokladu, že se omezení týkající se Covid-19 postupně zmírní a že směnný kurz ruského rublu bude v průměru 90 rublů za euro.


O společnosti FM Logistic

Společnost FM Logistic byla založena ve Francii v roce 1967 a je nezávislou rodinnou společností, která poskytuje řešení vícekanálového dodavatelského řetězce společnostem v odvětví FMCG, maloobchodu, kosmetiky a kosmetiky, průmyslové výroby a zdravotnictví.
Mezi její služby patří skladování, plnění více kanálů, společné balení, vnitrostátní a mezinárodní doprava a také služby řídící věže dodavatelského řetězce. Je aktivní ve více než 14 zemích Evropy, Asie a Latinské Ameriky. Společnost dosáhla ve fiskálním roce do března 2021 tržeb ve výši 1,38 miliardy EUR a má 27 200 zaměstnanců na plný úvazek.
FM Logistic můžete sledovat na Twitteru na @FMLogistic a na LinkedIn na https://www.linkedin.com/company/fm-logistic/

Mediální kontakty

FM Logistic HO
Cyrille Gibot
Skupinový manažer externí komunikace
Telefon: +33 6 45 99 91 58
cgibot@fmlogistic.com

Byl tento obsah zajímavý, užitečný ?