Výkonnost dodavatelského řetězce
Výkonnost dodavatelského řetězce

Vyhodnotit skladování: upřednostňovaná volba?

Skladování je nedílnou součástí logistiky a dodavatelského řetězce a má zásadní význam pro efektivní logistiku a pohyb zboží. Příznivé reformy, stav infrastruktury…

On 28 září, 2021

Skladování je nedílnou součástí logistiky a dodavatelského řetězce a má zásadní význam pro efektivní logistiku a pohyb zboží. Příznivé reformy, stav infrastruktury v odvětví logistiky, implementace GST spojená se 100% povolením přímých zahraničních investic posílila růst logistiky a skladovacích prostor v Indii. Odvětví jako elektronický obchod, maloobchod, farmaceutika, FMCG, výroba podporují rozvoj trhu. Očekává se, že indický skladový trh do roku 2025 vzroste na 19,5 miliardy USD. (Zdroj: Research and Markets).

Pandemie fungovala jako katalyzátor boomu elektronického obchodování a zvýšené poptávky po skladovacích prostorách ve městech 2. a 3. úrovně. Tyto požadavky byly většinou uspokojeny kombinací skladů třídy A, B a C (převážně sklady třídy B & C). Rozdíl mezi kvalitou skladů je obvykle založen na kvalitě jejich stavby, vybavení, automatizaci, umístění a klientele. Jak se ekonomika vrací zpět, skladový sektor je odpovědí na minimální provozní přerušení a kontinuitu podnikání pro společnosti. Společnosti hledají nákladově efektivní logistiku a řešení, která zajistí lepší zařízení a automatizaci pro bezproblémový dodavatelský řetězec. V celém odvětví je evidentní viditelná změna, pokud jde o vývojový model, preference obyvatel skladu, financování, technologie a nájemné.

Poptávka po skladech třídy A.

Za prvé organizovaní vývojáři v Indii stále více investují do skladové infrastruktury stupně A, která je srovnatelná s jejich mezinárodními protějšky. Tyto sklady nabízejí mimořádnou výšku, podlahové zatížení a vysoce výkonné podlahové systémy. Mají přístup k mechanizovaným MHE, protokolům požární bezpečnosti a čistému prostředí. Poskytují dostatek prostoru pro parkování návštěvníků, dostatečné dokovací stanice, pohyb MHE/těžkých vozidel a také multimodální spojení mezi ostatními zařízeními.

Sklady třídy A nabízejí hmatatelné výhody. Například o 50% větší nosnost podlahy, o 40% vyšší provozní účinnost, efektivní prostor pro manipulaci s materiálem, bezpečnost a zabezpečení. Díky tomu jsou tyto sklady spolehlivější na více frontách, jako je bezpečnost, zabezpečení, procesy atd. Společnosti mohou sladit své provozní požadavky s dostupností skladu a zároveň mít flexibilitu, protože budují robustní dodavatelský řetězec.

International handling

Skladové modely

Sklady v Indii fungují na 50% kapacity a nabízejí firmám modely jako Built-to-Suit (BTS) nebo systémy pro skladování více klientů. Model BTS viděl, že sklady běžící na 10+% provozních nákladů na prodej mají vyšší spokojenost zákazníků. Pro srovnání, ostatní sklady pracují s nižšími procenty provozních nákladů k prodeji.

Společnosti, které chtějí využít stávající infrastrukturu a rozšířit své současné podnikání, si vybírají sklady pro více klientů. Společnosti mohou udržovat náklady na uzdě a vyhovět změnám v distribučních požadavcích na základě jejich poptávky a nabídky. Maximalizace prostoru, systematická správa zásob, automatizační nástroje a analytika ve skutečnosti zajišťují provozní efektivitu a lepší služby koncovým zákazníkům. Služby s přidanou hodnotou, jako je balení, skladování a distribuce, z něj činí praktickou volbu. Prostřednictvím těchto modelů mají velké nebo malé společnosti přístup k nejmodernějším skladovacím zařízením ve formátu plug and play.

Sklady třídy A jsou vyzbrojeny technologiemi, jako je automatická identifikace a sběr dat (AIDC), automatické ukládání a načítání (ASRS), kódy QR, které pomáhají urychlit proces dodávky. Kromě toho jsou zákazníkům k dispozici sklady využívající umělou inteligenci (AI), internet věcí (IoT), radiofrekvenční identifikaci (RFID) a moderní systémy WMS za účelem snížení lidské chyby a zajištění rychlejšího zpracování.

Optimalizované provozní náklady a vyhovující systémy zabezpečení a zabezpečení vybízejí společnosti k využití tohoto řešení. Díky standardnímu využití technologie a automatizace jsou tyto sklady již postaveny tak, aby se rozšiřovaly a jsou připraveny na budoucnost. Navíc se pravděpodobně stanou realitou možnosti dronů, hyperefektivních robotických technologií a viditelnosti dodavatelského řetězce mezi koncovými body.

Měnící se požadavky spotřebitelů

Mnoho značek prošlo digitálním prostorem bez maloobchodního zastoupení na trzích 2. a 3. úrovně. I oni hledají skladovací prostor, aby uspokojili požadavky svých spotřebitelů. Jak společnosti budují nová epicentra, pracovní síla s bílými límečky se také pravděpodobně přesune do menších měst. To bude mít přímý vliv na střediska spotřeby i distribuční vzorce.

Navzdory pandemii bude indický logistický a skladový sektor letos svědkem 35% růstu oproti 25% předpovídaným dříve*. Více koridorů pro nákladní dopravu, nové silniční sítě, příznivé politiky, požadavky elektronického obchodování, potřeba distribuce ve městě jsou jen některé z důvodů vzniku nových skladových klastrů. Kromě toho organizovaní skladoví vývojáři identifikují klíčová místa a menší trhy, které mají potenciál být skladovými centry.

Rostoucí urbanizace, přijetí vícekanálových přístupů, kratší dodavatelské řetězce-sektor skladování se znovu objevuje. Vzhledem k tomu, že skladovací a logistický průmysl i nadále splňuje měnící se potřeby spotřebitelů, objeví se nové potřeby a modely.

Pokud vás zajímá, zda je skladování stupně A požehnáním nebo prokletím, přečtěte si náš článek – „Skladování stupně A – přínos pro moderní dodavatelské řetězce?“

Byl tento obsah zajímavý, užitečný ?